מפה אסטרולוגית לילדים – מבדק האלמנטים

נתחיל בארבעת האלמנטים: אש, אוויר, מים ואדמה: תינוק שנולד מתחיל את המסע, נוצרת תבנית המחברת את האינדיבידואל לאנרגיות היקום, דפוסי האנרגיה הנוצרים ברגע הלידה משמשים את האדם לאורך כל חייו.
ארבעת האלמנטים הם אבני הבניה הבסיסיות של כל צורה על הפלנטה, כל יצור על הפלנטה בנוי על בסיס ארבע: כל אלמנט מייצג אנרגיה בסיסית- כל אנרגיה היא חומר ברמת דחיסות שונה, כל ארבעת האלמנטים חיים באדם, כל אלמנט בא לידי ביטוי דרך שלוש האיכויות: קבוע, יציב ומשתנה- על חיבור זה למעשה נבנות 12 אנרגיות, 12 סוגי דפוסים אנרגטיים שונים אשר קוראים אנו קוראים להם זודיאק – גלגל המזלות.

כל מזל אסטרולוגי מוגדר כ’שדה אנרגטי’ מייצג ארכיטיפ (אב טיפוס) עקרון אוניברסלי מסוים. עקרונות- דפוסים אנרגטיים אלה הוצגו על ידי יונג כאב טיפוס – ארכיטיפ. אב טיפוס: כפי שלכל אדם יש טביעת אצבעות מאפיינת- יש מפה מאפיינת, העולם הנסתר, אנרגיות למרות חוסר היכולת לראות יש הבנה לקיומן.

ארבעת האלמנטים: אבני בנין בסיסיות בהבנת אסטרולוגיה, עקרון בסיסי, ידע ראשוני ושורשי. ארבעת האלמנטים לא רק סמלים, קונספט אבסטרקטי אלא נוגע במהות של הכוחות החיות המרכיבים את העולם וכך מבוטאים בעולם הפיזי. אם בודקים ממקום של חומר: מסמלים את ארבעת הרבדים בפיזיקה מודרנית המשתקפים ברבדים פסיכולוגיים.

במיתולוגיה, תרבותיות רבות, דתות, פילוסופיות נתנו מקום לארבעת האלמנטים: שמות רבים נתנו לאנרגיות: כוח, עוצמה, צ’י, פרנה.. תרבויות רבות בנו מקדשים, עבדו אלים שייצגו את מהויות ארבעת האלמנטים והשפעותיהם על החיים האישיים : אינדיאנים, טיבט, הודו, סין, יפן, יון, רומא, אשור.. יוון – הפילוסופיים בססו דוקטרינות על ארבעת האלמנטים: התייחסות לארבע פונקציות עיקריות: מורל (אש) אתיקה ונפש (מים) אינטלקט (אוויר) פיזיקלי (אדמה).

עונות השנה חולקו על פי ארבעת האלמנטים. ארבע אבני הבניה של ה dna , ארבע שלבים לטרנספורמציה על הפלנטה. מפה מגלה את דפוסי האנרגיה או חוקיות הקוסמוס המתבטאת בארבעת האלמנטים: אש, אוויר, מים ואדמה.

לדוגמה אם תהיינה איכויות אש במינון גבוה מדי, הילד יתגלה כאנרגטי מאוד, פעיל ודינמי משמע הילד זקוק למרחב מחיה גדול במקביל לקשת רחבה של אפשרויות לביטוי האני: סוגי ספורט מסוימים יכולים לסייע לבטא את האש, חשוב לשמור על רמת פעילות גבוהה כדי שהאנרגיות תוכלנה לבוא לידי ביטוי, שאם לא סביר להניח שהילד יתגלה כמתוח, חסר שקט, מגיב מידית לכל מצב ונע ללא הפוגה גם במצב של ישיבה. לגבי מתח, גם תינוקות יכולים להיות מאוד מתוחים ולהביע את המתח בדרך המיוחדת להם. גם כאדם בוגר יהיה חשוב להיות פעיל כדי לבנות שקט פנימי, חשוב לקחת בחשבון שמתח הופך להיות חוסר שליטה ואולי אפילו סמנים של אלימות.

אם תהיינה איכויות אוויר במינון גבוה מידי, הילד יתגלה כחסר שקט, מדבר ללא הפסקות וזקוק למרחב לביטוי יכולות מילוליות, רעיונות ומסקנות: סוגי הרפיה מסוימים יכולים לסייע לביטוי אוויר, חשוב לשמור על גורם מאזן לאוויר מחד ומאידך איך להעביר רעיונות מהכוח אל הפועל, איך יוצרים אקטואליזציה לרעיונות, בדיוק כמו אש לא מאוזן התגובות יכולות להראות כלפי חוץ דומות אך האוויר יראה יותר במערכת העצבית, במערכת התקשרות. גם כאדם בוגר חשוב יהיה חשוב לבנות מערכת תומכת מרגיעה – למשל מדיטציה, ומצד שני ניתן בגיל בוגר יותר להשתמש ב’עודף’ האוויר לכתיבה למשל.

אם תהיינה איכויות מים במינון גבוה מידי, הילד יתגלה כחסר מנוחה מבחינה רגשית, נסער לעתים קרובות ומגיב בבכי או התפרצויות שלכאורה נראות חסרות פרופורציה לסיטואציה. שימוש ב’עודף’ רגשות וחוסר יכולת לעבד אותם בשל חוסר היכולת להיות מודע להם, שימוש ככלי ליצירה או עזרה, לעתים חוג ליצירה עם עבודה בצבע יכול לסייע או לחלופין חיית מחמד שעליה ניתן להרעיף את השפע האמוציונלי יכולה להיות גורם מרפא שזה נהנה וזה לא חסר. גם כאדם בוגר ידרש לגעת במערכת הרגשית וללמוד לעבד מתוך מודעות, דרך בחינת ובחירת התגובות ביחס לסיטואציות, חשוב לבנות כלי דרכו יוכל להביע מחד ומאידך ממקום זה לקבל הכרה ומשוב בגוונים פרקטים.

אם תהיינה איכויות אדמה במינון גבוה מדי, הילד יתגלה כחסר שקט וכפייתי, יעדיף תמיד ללכת בדרך שלו ולא יסוג גם אם יתקל בלא, יבחר ללכת למקום חומרי ומוכר ומכאן יתכן שימצא נחמה באוכל למשל, יעדיף צעצוע מוכר או חבר מוכר ולא ירצה לנסות לבדוק איך מרגיש לו משהו חדש, הישן והמוכר יהיה עוגן לנחמה וגם אם יחווה תחושות לא הרמוניות עדין יתעקש ויכנס למערכת תסכולים. סיפורים ודרמה יכולים לסייע לחוות משהו שלא בדרך ישירה, סיפור ולא רק לפני שינה, או חוג דרמה, תאטרון או התעמלות יצירתית יכולים להיות נפלאים לתזוזה תרתי משמע. גם כאדם בוגר ידרש לגעת בדרך ההסתכלות שלו על העולם, לפתוח אופקים חדשים ודרכים להטמיע פילוסופיה והבנה גבוהה.

וזוהי רק ההתחלה..

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן