דמות הלוחם – מארס


מארס מייצג את דמות הלוחם. דמות זאת היא הדמות הראשונה שפוגשת את העולם ברגע הלידה ודמות זאת תמיד מופעלת ברגע של מפגש חדש בחיינו, לכן דמות זאת נקראת להלחם עם אותן סוגיות ראשוניות ברמות תודעה שונות לאורך מחזורי חיינו. דמות הלוחם מייצגת הרצון לחיות ולכן כל מפגש חדש מספר על מרחב חיים חדש שדורש רצון ולידה מחדש

המלחמה הראשונה בחיינו מתחילה במאבק לפרוץ ולבקע את חומות הרחם/גן עדן בו נוצרנו כדי להיוולד ולפרוץ את הגבולות של העולם הבטוח והמוכר ולצר מציאות חדשה תואמת פוטנציאל וחוזה נשמה. לכן דמות הלוחם תמיד מצוידת ברצון ובתשוקה לחיות לצד פחד מכאב ונטישת המוכר והידוע.

“הבית” של הלוחם הוא “מזל טלה” . מזל טלה הוא המזל הראשון בגלגל המזלות ומשול לתינוק שרק הגיח מרחם אמו, בגלל היותו הראשון בגלגל הוא מצויד בטונות של פוטנציאל, שפע של חיוניות וכוח להתחלות, ליזום ולפרוץ.. לכן מזל טלה מייצג את הקונפליקט של הנשמה שעדין זוכרת את הגן עדן המופלא ובמקביל מחפשת את הביטוי בחומר, ממקום זה הנשמה חשה את הכלא של החומר ומכאן הצורך לפרוץ לגבולות חדשים כל הזמן, הגבולות מתחילים ברובד הראשוני והפיזי, אך המגמה להתחבר לרוח הלוחם, לוחם למען ניצחון הנפש. אנרגיית הטלה מחפשת את הדלת הזאת כל הזמן, מחפשת אתגרים, נקודת מגע וחיכוך עם הגבולות הקיימים כדי לפרוץ וכדי לכבוש טריטוריה חדשה שתואמת את “המסה” של הנשמה.

מארס שליט מזל טלה נושא עמו את התדרים האנרגטיים של מזל טלה. מארס – דמות הלוחם פועל על אותו עקרון ומונע מאותו מאבק ואותה מלחמה ראשונית להיוולד למרחב חיים חדש, פריצת גבולות הקיים, התנסות חדשה ועצמאות. דמות הלוחם מביאה מהכוח אל הפועל את הפוטנציאל הטמון בחזון ובזיכרון העתיק של הנשמה

דמות הלוחם מייצגת רצון לחיות ולהתפתח, אלא שדמות זאת נולדת מתוך דמות פרימיטיבית יותר, דמות הצייד. הצייד הוא השורד, הוא חי במעגל שרידה. המעגל של הצייד הנאלץ לצאת לטרוף מוביל אותו בלופ אין סופי עד שהוא מגיע להבנה האינטואיטיבית שיש צורך לשנות, השינוי מוביל לרצון שיכול לחלץ ממעגל של הישרדות. מי היא דמות הלוחם? דמות הלוחם פוגשת את העולם מרגע הלידה, דמות זאת נולדת מעולם מושלם, מגן עדן בו הכול עובד בשבילה – אוטופיה. הלידה עצמה היא מעבר לפאזה קיומית אחרת בה האדם נאלץ להלחם על חייו, המפגש הראשוני עם החיים נולד עם כאב כך שתמיד תהיה לנו “תאחיזה” בין כאב לבין הרצון לחיות, לכן דמות הלוחם מחפשת את החיכוך עם הכאב ולא אחת נופלת למקום זה במשך גלגולים רבים של חיים. דמות הלוחם נולדת מדמות השורד, מעגל שרידה, מעגל של צייד הנאלץ לצאת לטרוף כדי להתקיים ומכאן מתחיל להיבנות הרצון, רצון המתפתח מצייד ללוחם ולמנהיג.

הצייד הוא הדמות הראשונית ממנה נולד הלוחם: בכל אחד מכולנו קיים הצייד הקדמון. בתרבויות עתיקות מטריארכאליות בהן לכל אנרגיה יש תפקיד, הצייד הוא מקור הכוח לחניכה, מסע הצייד הראשוני היה לצוד את כל רסיסים מזמנים עברו (רסיסי תודעה/נשמה) כדי ליצור ישות שלמה ורק אחרי ניתן לו להיכנס לשבט, למקור הביטחון והעוצמה. לעיתים צייד נאלץ לנוע עם הרוח ימים רבים ואף שנים עד שחזר שלם, לעומת זאת, בתרבות הפטריארכאלית הצייד הוא זכר שצריך להוכיח את זכרותו, את הזיכרון החייתי הטמון בו כדי ליצור את ערכו ואם לא צד, הרי שעולם השכר והעונש עובד שעות נוספות ומכאן קצרה הדרך לנידוי ולאשמה. כיוון שאנו חיים בתרבות שמאות שנים הותנתה והופעלה על ידי קודים פטריארכאליים, אנרגית הצייד לא פשוטה לתפעול ולעבודה כיוון שתמיד נמצא כוח גדול מאוד ומאיים שזורק את הצייד למקום של שפיטה, אשמה וכאב.

לצייד יש תפקיד, לצאת החוצה במלוא העירות והערנות, עם חושים מחודדים למטרה ברורה, לצוד. מה שהצייד מביא הביתה מאפשר שובע, ביטחון והעצמה ביחס לסוג הצייד שהביא הצייד. אך אליה וקוץ בה, הציד נגמר והצייד צריך לצאת שוב, לעולם הצייד לא יודע עם מה יחזור, לעולם הצייד לא יודע אם יהיה שבע… ממקום זה רובד ההישרדות והפחד עולים ואם הצייד לא הצליח לצוד, הוא יכול בקלות לפול למקום של פחד, תסכול ותחושת קור ודיכאון (זיכרון הכאב של הפריצה הראשונית לעולם)… מיותר לציין ששינוי פאזה מדבר גם על תהליך של הפרדה ומכאן אבל (הכחשה, כעס, זעם, התמקחות, דיכאון…).

אם הצייד לא צד או שהפעולה לא הביאה לסיפוק, מייד יעלה כעס, הכעס יתפתח לזעם ואם אין לגיטימציה במפה לכעס הרי שזה יפנה ויכנס פנימה ויחולל תהליך של הרס פנימי, כאב, דיכאון ובריחה למצב קורבני (הצל של אוטופיה, נפילה לצל של השלב הקודם) או מאבק ומלחמה עקרה (השלכה לצל של המולות). המגמה – מעבר בריא לשלב הבא, משמע סיפוק, רווח ותחושה של בטחון (שור/ונוס).

אם הצייד סיפק את הרעב והרצון לאכול וליהנות ומכאן אט אט הצייד בונה מחסן, טריטוריה ומקור כוח ועוצמה לעתיד. מקום זה יוצר את המרחב הבטוח של הצייד, מקום זה משנה את שמו ללוחם. הלוחם הוא שדרוג של הצייד, הלוחם גם מגן על הטריטוריה, מעצים את הטריטוריה ולאט לאט יכול ליצור אינטראקציות עם לוחמים אחרים כדי להחליף “סחורות”. מקום זה מאפשר בטחון, עוצמה, עונג ושמחה. אך שוב, אליה קוץ בה, כיוון שמדובר בתהליכים דינאמיים המשתנים על בסיס יומיומי, הביטחון יכול בקלות להפוך להתניה… למה להכניס מישהו אחר למרחב שלי? למה לחלוק? למה ליצור אינטראקציות כשהכוח בידיים שלי? למה לצאת מהמרחב הבטוח? מקום זה יכול להביא להתקבעות והיתקעות אשר מצמצמות את המחסנים והעוצמה של הלוחם ומכאן קצרה הדרך ליפול חזרה לצילו של הצייד..

אם הלוחם מצליח להגן ולבנות טריטוריה פורה ומפרה תוך אינטראקציות עם לוחמים אחרים או מקורות עוצמה אחרים, הוא עולה לשלב הבא, שלב המנהיג שמניע עצמו ויוצר השפעה על הסביבה בה חי.

ואיך זה עובד בחיים?

דמות הלוחם באה לידי ביטוי בשלוש פאזות שונות (תת דמויות)

• הצייד – מייצג את השלב של הלא מודע
• הלוחם – מייצג את השלב הסובייקטיבי
• המנהיג – מייצג את הפוטנציאל הנעלה של הדמות

הצייד
מהות: הצייד הוא דמות ראשונית המונעת על פלוס של אינסטינקט, הוא מונע מצרכים ראשונים ביותר ורוצה לחיות, המוטו שלו: ‘טורף או נטרף’ לכן בכל צייד המון כוח ממוקד מטרה, למעשה לצייד אין שטחים אפורים אלא הכול עובד על שחור או לבן, כן או לא, חיים או מוות, מתוך התנסויות הצייד מתפתח הלוחם.
תכונות: אינסטינקטים מפותחים ורצון עז לשרוד
תכונות בביטוי חיובי: תשוקה ויצרים ראשונים ביותר, הוצאה לפועל, ריגוש ואדרנלין, רצון, ערות, ערנות, אינסטינקט ראשוני לחיות ולשרוד.
תכונות בביטוי שלילי: פחדים ותסכולים, סירוס והתקפלות, חוסר ריגוש ותשוקה, קיבעון ותקיעות, שינה עמוקה בריק של חוסר אונים, חדלון ותחושת קורבן.
טווחי פעולה: מחפש את מה שיזין אותו לטווח קצר קיומי.
אופן הפעולה: עובד על פולס מיידי , קיצוני ומונע על התקפה, הגנה, מגננה של הרגע בו חי, הוא חשוף לעולם חייתי ברמה של טורף- נטרף

הלוחם
מהות: הלוחם הוא שדרוג של דמות הצייד, הלוחם עוסק ברבדים המאפשרים לו בטחון ובנייה לעתיד, הלוחם מודע לכוחותיו, הלוחם מבין את הטריטוריה שלו, הלוחם ער ליכולות שלו, למשאבים שלו ומכאן לומד להגן ולהלחם על מה ששלו.
תכונות: טריטוריאליות, הבנת כוח ועוצמה
תכונות בביטוי חיובי: תשוקה חזקה מאוד לחיים, יכולת כיבוש מטרות ויעדים, הבנת הכוחות והעוצמות בהם מצויד
תכונות בביטוי שלילי פחדים ותסכולים הנובעים מחוסר שליטה, נטייה לאבד את החושים של הצייד מתוך צורך עז לשמר בכוח את הטריטוריה אותה כבש.
טווחי פעולה: מחפש מה שישרת אותו לזמן ארוך עם ראיה עתידית
אופן הפעולה: עובד על טקטיקה, תכנון והבנה של היכולות והמשאבים שלו, ומכאן איך להתעצם ולגדול לטווח רחוק

המנהיג
מהות: המנהיג הוא שדרוג של דמות הלוחם, המנהיג עוסק ביוזמות ובמיזמים בעלי השפעה על חייו ועל חיי הסובבים אותו. המנהיג מודע לחזון ולחלום שלו, יש בו את תכונות החיוביות של הצייד ושל הלוחם ואותן הוא מתעל לפריצה של מרחבים חדשים שיאפשרו מציאות חדשה ותואמת חלומות משותפים לו ולסביבתו.
תכונות: מנהיגות, אומץ ויכולת שינוי מציאות
תכונות בביטוי חיובי: מודעות לחזון שמעבר לאני, יכולת להביא מהכוח אל הפועל את החזון, ארגז כלים מלא, אותנטיות, עוצמה, אומץ ורוח הסוחפת את הסביבה ממצבי קיבעון ופחד
תכונות בביטוי שלילי: מיקוד חזק מידי במטרות שמסיט את יכולת ההקשבה וממקום זה קצרה הדרך לנסוק לצל של פאזת הצייד הנטרף.
טווחי פעולה: מחפש את מה שישרת לא רק אותו אלא גם את הסביבה בה חי.
אופן הפעולה: עובד על אסטרטגיות חכמות מתוך מה מודעות והבנה למקומו למקום האחר בעולם, מתוך שימוש נכון במשאבים שלו לעצמו ולסביבה ומכאן הופך להיות מנהיג לא רק לעצמו אלא גם לאחרים.

עבודה נכונה עם דמות הלוחם מעניקה לנו את המתנה של חיבור לדמות הלוחם והמנהיג שבנו , לאפשרות ולרצון לקחת את ההגאים ולהניע את עצמינו למרחבים חדשים, עצמאות וביטוי מלא של פוטנציאל.. מעבר מארס על הגלגל מעניק את ההזדמנות להתנסות בכל מזל ובית עם דגש על זמן הרטרו בו ניתן להגיע למקור התכנה של דמות הלוחם ולשדרג ביחס לפוטנציאל שלנו.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן