יופיטר – הצל של יופיטר

הצל מציל אותנו במקומות מסוימים, אמנם חשוך ולא איתי, אך מקום זה מהווה עוגן ותמיכה. ואם נבדוק ביחס לארכיטיפים במפה, נגלה את הצל יושב כל ארכיטיפ, הצל פותח את הקוטביות של הארכיטיפ ומאפשר לברוח, להכחיש ולהשליך.. איך זה בא לידי ביטוי עם יופיטר, יופיטר ידוע כאבי האלים: האל הגדול, העצמתי שיושב בראש הפירמידה, לא בכדי נקרא המיטיב הגדול בכל ספרי האסטרולוגיה העתיקים. איך מיטיב גדול מגדל צל? איך בכלל ניתן לחשוב שיש ליופיטר צל?

אבי האלים מדבר על העיקרון האלוהי , כשעיקרון האלוהי משתבש וממקום זה נבנית גאוות שווא, התאהבות ענקית בדרך וחוסר יכולת לראות את הדרך של האחר. הכי קל לראות זאת בדתות, אדם שמאמין באלוהים בכל ליבו , נתן לאלוהיו שם והתמסר לו מתוך אמונה ואהבה, אך כשהוא נתקל במישהו בעל אמונה שונה, או מישהו שקורה לאלוהיו בשם אחר, הוא מוכן להרוג בשם האלוהים. למעשה כל עקרון הדתות ואהבת האלוהים אך שנאת האחר הוא דוגמה מצוינת למה זה הצל של יופיטר, אגב, מדובר בארכיטיפ ולכן זה לא חייב להיות אלוהים, זה יכול להיות כל דבר שהאדם מאמין בו, אפילו רעיון מטופש של איך לעשות דיאטה והאדם כל כך מסור לדרך וכולו נופת צופים מספר על הצלחות ענקיות, אך אם מישהו יעז להשמיע דעה אחרת יהיה מוכן לצאת לקרב איתנים בגלל הדעה והאמונה שלו וכן ..זה יכול להיות כל כך טיפשי, אך הצל שמוביל ליהירות וגאווה מסמא את העניים לראות עובדות ולכן מוכנים לעשות הכול למען הרעיון, האמונה והדעה האישית.

דרך אחרת שהצל יראה עצמו דרך תסביך גדלות, אני יודע! ללא בדיקה מעמיקה של הנתונים, יש מצב שנתונים השתנו אך הדעה לא השתנתה ולמעשה הופכת להיות לא אמתית, זה יכול לבוא לידי ביטוי בכל תחום של החיים, לדוגמה, כלכלה, נתונים מסוימים אמרו שכדאי לרכוש בית במקום מסוים, האדם קרא ועיין ולמד וראה כי טוב.. וקבע לעצמו שהוא מאמין בזה, בכל שיחת סלון הוא טרח לספר על אמונתו ולא אחת נאלץ להלחם עליה, אך ככל שנלחם כך דבק חזק יותר בדעתו ובאמונתו ולא ממש טרח לחזור לבדוק נתונים משתנים ..כיוון שכלכלה משקפת את הפסיכולוגיה של ההמונים וזאת משתנה לפרקים, כדאי ומומלץ לבדוק את הנושא מיד פעם, אך הבדיקה שלו הייתה מול התנגדות ומול וויכוח והזמן עבר ודעתו נעשתה יותר מוצקה וכעבור שנים שאגר מספיק כסף והחליט לקנות, היה ברור לו מה הוא הולך לרכוש וממקום שהיה בטוח לחלוטין שהוא קונה תרנגולת שמטילה ביצת זהב, גילה שלא ביצה ולא תרנגולת אלא הפסדים..זה צל של יופיטר שמדבר על אמונה לא נבחנת במבחן המציאות, שלא מאווררת לפרקים ולא רק שלא מובילה ל ארץ המובטחת, אלא מרחיקה.

יופיטר אבי האלים, אבי השמיים, ברובד הפסיכולוגי הוא יוצר החוק ומעניק המתנות ומכאן קצרה הדרך לקומפלקס משיחי, המושיע והמציל וממקום נוצרת תחושה של אני יותר טוב ויותר קרוב לאלוהים ואולי לעתים אלוהם עובד אצלי ולכן ברוב חסדי אני מעניק לאחרים ממתנותיי, תסביך זה יוצר דעתנות חזקה מאוד, התקבעות בסיפורים שיש לאדם לספר על עצמו ועל כמה האמונה שלו נכונה וטובה יותר, למעשה כל משיחי השקר המוכרים לנו בהיסטוריה עקבו אחרי הצל של יופיטר, הם היו מורים גדולים, מטיפים גדולים אך בו זמנית הובילו למקום לא אמתי וממנו החזרה היא לצל של המזל המקדים משמע, לצלו של העקרב, התרסקות מול השדים והמפלצות …
צל זה יכול להראות עצמו גם בדרכים שלכאורה נראות שובות לב, לדוגמה תסביך ממה תרזה, האם הגדולה והמעניקה לעניים, למסכנים ולמיעוטי היכולת ומצילה אותם מגורל אכזר, אבל מאחרי הקלעים המציל יכול לפתח חיבה לצל ולאמונה שחייו בעלי משמעות רק אם הוא מעניק או אם חי בתוך אנשים שמסכנים וחסרי יכולת לשלוט בגדול וממוקם זה נגלה מאחורי הקלעים את אותו תסביך משיחי בצורה אחרת.. דרך אחרת שנוכל לזהות את אותו תסביך משיחי, הוא דרך מורים רוחניים שמבטיחים לקחת את תלמידיהם לארץ המובטחת ומדקלמים השכם והערב את המנטרות הנכונות וסוללים את אבני הדרך המדויקות כדי לעזור ולהציל את אותם תלמידים מחיים חסרי משמעות, הם מרביצים בהם תורה ומטיפים לדרך הנכונה ובחיים האישים שלהם יכולים לזייף באופן מדהים כמו אותו גורו שהטיף לחיי צניעות וענווה ובסוף ההרצאה מול עדר מעריציו נכנס ללימוזינה ענקית בדרך למסעדה הכי יוקרתית העיר..

הצל יכול להגיע בדרכים שונות ומשונות, כיוון שיופיטר מדבר על אמונה, אדם יכול להיות בעל אמונה עצומה וממקום זה להשליך לכל אדם אחר ולהיות בטוח שלכולם יש את אותה אמונה, ולפול קורבן לאמונתו… לדוגמה, אדם מאמין באמת וביושר, אלה ערכים אלוהיים שעומדים כנר לרגליו וממקום זה בטוח שכל העולם מאמין באמת ויושר לכן שנתקל בשקר או בצביעות הוא מופתע ומאוכזב כאילו עולמו חרב עליו ולעתים יכול לחוות משבר עצום משום שנופל לצל של המזל המקדים, עקרב ונופל למקומות של העוצמה והכוח שיש לאחרים בחייו, פרוץ וחבול ומלא סמני שאלה ומגיע למקום של קרבן לא רק של מי ששקר אותו אלא של האמונה שלו.. שוב, צלו של יופיטר שמופיע בדרכים מעניינות…

אותו צל של יופיטר יכול להופיע כצביעות, פטרוניות, אידאולוגיה ולעורר אנטגוניזם וכאב לא מעט כין שנוגע לאנשים בעולם האמונות שלהם ואמונות מהוות את הדלק לתנועה ל מימוש חלומות.. לכן שיופיטר מגיע עם הבטחה ענקית, כדאי לבדוק את הצל .. כי עם יופיטר יש נטייה להתאהב בצל ולא לראות ממטר וכשלרגע נאמת את הצל של יופיטר נתקל במה פתאום, אני מגיע מאור ואהבה..

אלה היו כמה נקודות למחשבה על יופיטר, אבי האלים, הבוהק באור הכי גדול ובזוהר הכי מופלא.. אך ככל האור כך גודל הצל. ..

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן