ירח שחור – ירח בטל

במוספים האסטרולוגיים בעיתוני סוף השבוע מוצגים באופן קבוע זמני הירח השחור, זמנים אלה מלווים בהמלצה/הזהרה כמעט חד משמעית גורפת : להימנע מפעילות חשובה ומקבלת החלטות קריטיות בזמנים אלה. הנימוק “שום דבר טוב לא יכול לצאת מזמנים שכאלה”.
אין לי מושג מי אחראי על התרגום והשירוש המילה ירח שחור, אך ברור לי שהתרגום מוסיף דרמטיזציה וקונוטציה מיותרת לחלוטין. אין שום דבר שחור בירח שחור,
ניתן היה לכנות מושג זה בכמה וכמה כינויים ..אך לפני שאנו מחפשים שם חדש אולי כדאי להבין את המהות והמשמעות של אותו ירח שחור
מה זה ירח שחור? מצב בו הירח, הגרם השמימי המהיר ביותר מנקודת ראותנו הארצית, אינו יוצר זוויות ראשיות אל השמש או כוכבי הלכת בזמן מעברו ממזל למזל (זווית נחשבת עד שיצרה היבט מדויק ומשם לא נחשבת)

ירח שחור אינו מתרחש במחזוריות קבועה, אבל בדרך כלל הוא מתרחש כל יומיים (+), ונמשך בין שניות ספורות לשתי יממות. בין תיאור עובדתי זה לבין החלטה גורפת של שימוש במונחים שלילים ארוכה הדרך, למעשה אנו משתמשים בסמליות של הירח ומעברו ה”מבוטל” כיוון שאנו חיים בחברה כל כך זכרית וכל כך הישגית משהו בעצירה מהווה איום, משהו בחוסר קישור מיידי לשאר המערכת מפחיד וגורם להעלות את המושג שחור 🙂 משהו בעקרון הרצף משתנה ולכן יש מצב של אי שליטה ואי בהירות, מיותר לציין עד כמה מקום זה מהווה “חור שחור” בהתנהלות החיים היומיומית שלנו, במקביל כל התפיסה התרבותית של מצבי “ריק” ממלאה בריק אחר: בגודל האיום נובע מראיה, תפיסה וגישה תרבותית.

איפה בעצם התחיל הרעיון של ירח שחור? אם נניע את מחוגי הזמן אחורה נגיע לזמנים עתיקים ולענף מיוחד באסטרולוגיה: אסטרולוגיה הוררית, אסטרולוגיה הוררית מרכזת טכניקה העוסקת בתזמון אופטימלי של אירועים, בטכניקה זאת הירח מקבל את התפקיד המרכזי, הוא הופך למחוג הגדול וסמן הראשי של הזמן , על-פיו יישק דבר:) הרעיון בענף זה של אסטרולוגיה הקפאת מימד הזמן ונוסחה פשוטה: כן או לא, המקור מאיפה הגיע כן או לא, נמוג עם השנים, אך התרגום נגזר מבלי שתואם את המקור, ירח בטל (ירח שחור) מתאר מצב אנרגטי של שינוי במטריקס.

מה זאת אומרת? הירח הוא הלוויין האינטימי של הכדור, הירח מייצג את ההתנהלות היומיומית, ההרגלים שאימצנו לעצמינו, הדברים הקבועים שמאפשרים לנו לחוש נוח במרחב הידוע והמוכר. התחושה של הכל בטוח במסלול הקבוע של החיים : זה הירח, למעשה כל פעולה שנמצאת במערכת האוטומטית שלנו, בתוך “האזור הבטוח” זה הירח, אם נחשוב לרגע, הרי שרציונלית, אין שום סיבה לצאת מהמוכר והידוע, מהביטחון והחום של המוכר.
הירח מייצג את העבר שלנו לא רק אישי אלא של “כולנו” כמאסה אנושית, לכן מספק מרחב כל כך נוח ולכן יכול בקלות להצטייר כאישיות האמתית שלנו ולא כמראה לאור (שמש/ירח) אך הירח הפנימי כמו הירח שאנו רואים בשמים, רוצה להשתנות ולהתחיל מעגל חדש, להיות מואר.. אנשים שקרובים לטבע וחיים את מעגלי הטבע רואים את הלידה והגוויעה של הירח על בסיס חודשי, חווים את התמלאותו והתרוקנותו של הירח כחלק ממעגלים של הטבע, כמו עונות השנה, ממקום זה ניתן להתחבר בקלות יתרה למקצב הפנימי של הירח האמתי, לריתמוס ולמנגינה של הטבע, אך מרביתנו לא קרובים לטבע ומגובשים תחת העוצמה של המאסה ולכן קשה שבעתים לצאת מהלופ הקבוע והמוכר.

אם נמשיך להתבונן בירח, לעומק שמעבר למתמלא או מתרוקן, נגלה את הפאזות: פאזות הירח מאפשרות לנו לעבוד עם הטבע, להיות חלק הומוגני שעובד בסינכרוניות עם הטבע, פועם , קשוב ומקשיב לעולם הפנימי החיצוני ממש כמו שאמר קהלת

א לַכֹּל, זְמָן; וְעֵת לְכָל-חֵפֶץ, תַּחַת הַשָּׁמָיִם.
ב עֵת לָלֶדֶת, וְעֵת לָמוּת;
עֵת לָטַעַת, וְעֵת לַעֲקוֹר נָטוּעַ.
ג עֵת לַהֲרוֹג וְעֵת לִרְפּוֹא,
עֵת לִפְרוֹץ וְעֵת לִבְנוֹת.
ד עֵת לִבְכּוֹת וְעֵת לִשְׂחוֹק,
עֵת סְפוֹד וְעֵת רְקוֹד.
ה עֵת לְהַשְׁלִיךְ אֲבָנִים, וְעֵת כְּנוֹס אֲבָנִים;
עֵת לַחֲבוֹק, וְעֵת לִרְחֹק מֵחַבֵּק.
ו עֵת לְבַקֵּשׁ וְעֵת לְאַבֵּד,
עֵת לִשְׁמוֹר וְעֵת לְהַשְׁלִיךְ.
ז עֵת לִקְרוֹעַ וְעֵת לִתְפּוֹר,
עֵת לַחֲשׁוֹת וְעֵת לְדַבֵּר.
ח עֵת לֶאֱהֹב וְעֵת לִשְׂנֹא,
עֵת מִלְחָמָה וְעֵת שָׁלוֹם

הירח הוא המראה של הטבע, כשהזמן שנע בין מזל למזל ללא היבטים (בטל ומבוטל) משנה את הריתמוס ממעגל לספירלה, זמן הירח הבטל (ירח שחור) מאפשר לצור גשר למרחב שונה, למציאות שמעבר לגבולות המוכר, לעלות למדרגה אחרת של מציאות, לממד הקשבה, פעימה, חיבור וסינכרוניות עם הטבע, בחיבור של הנפש לגוף, בין השבט ליחיד, בין השורשים לאמירים של העץ הפנימי.

הירח הוא הסמן של הזמן, בין אם נמדוד את הזמן באופן לינארי, קווי או מחזורי, תמיד נגלה את המטריקס, רשץ הטווה את פנימיותנו ואת העולם החיצוני עוטף אותנו, הביטחון והכלא הקוטביים בחיינו, הזמן בין לבין מאפשר יציאה למעבר למהות הירחית, מעבר לזמן, למקום ולמציאות המוכרת במילים פשוטות, תודעה חדשה, על בסיס לינארי, קווי או מחזורי העבודה הירחית האמתית , עבודה זאת מתרחשת בין ירח בטל לירח בטל, אז בפעם הבאה שתשמעו את המילה ירח שחור, דמיינו את אותו ואקום כמקום שמאפשר קפיצה קוונטית ולא כבור המפיל לאין סוף..

ברכות…

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן