כעת כל הכוח מופנה לאיזור של מלחמה ושלום – מארס נכנס למאזנים

היום 15.9.21 מארס נכנס למאזנים: כדי להבין מה קורה במצב זה, נגדיר את מארס כדמות הלוחם שנכנסת למרחב דיפלומטי חדש בו ניתן להגיע ליחסים חדשים החל מהיחסים בין החלקים הפנמיים שבתוכנו, יחסים עם אחרים בכלל ויחסים זוגיים בפרט ויחסים שלנו עם העולם בכלל..

מארס שליט מזל טלה מאד מודע לעצמו , אך כאן בזירת המאזנים שעוסקת גם באחרים ובמערכות יחסים, המיקום הדורש מאתנו להיות מודעים לנוכחות של האדם האחר, של אחרים, של עולם שלם שנמצא שם בחוץ ואם יש לנו האם אנו נאבקים בעולם וחווים התנגדות או שאנו יכולים לחוות חיבורים טובים ומפרים

השאלה אם החיבורים שלנו טובים ומפרים או שמא אנו חווים התנגדות או שאיבה אנרגטית או מאבק וכאב זה הזמן להביט במראה ולאפשר לדמות הלוחם להפיל את החומות שסוגרות אותנו בתוך חוויה של עבר שמונעת מפחד ומתח.. רק פחד ומתח בונים חומות ואנו נתקלים בהם בניסיון ליצור יחסים

למעשה, נוצרת תחושה חזקה מאד של התנגדות, משום שמארס נמצא כאן במקום הרחוק ביותר מהבית, בתנאים הכי לא נוחים וצריך למעשה לצאת מתוך עצמו ולפרק את האנרגיה לכמה אפשרויות ומכאן נוצר אבדן של כוח, בניגוד לאנרגיה הטבעית של חץ שלוח למטרה, כאן מניחים הכל על המאזנים ושוקלים ובודקים ומאבדים את הכוח הטבעי ומכאן למעשה יכולים להגיע לכמה וכמה תסריטים

תסריט אחד התנגדות לצד השני ובמקום לחבר במערכת יחסים מחלים ותוקפים, דרך אחרת היא חוסר יכולת להקשיב ולמצוא את עצמו מותקף ונכנס למגננה אין סופית ומכאן קצרה הדרך לקפיאה וביטול עצמי, דרך נוספת ריצוי, עוד שיטה בה מאבדים את האנרגיה לטובה המשימה, דרך אחרת תקיפה וטקטיקה של מלחמה ועוד  ועוד…

לכן חשוב לרגע לעצור ולהבין מי הוא מארס, כמה מילים על מארס/דמות הלוחם מארס מייצג את דמות הלוחם, דמות זאת אחראית על רצון, יכולת פעולה, תשוקה , אסרטיביות, כיוון ומטרה.. ולכן התפקיד של דמות הלוחם להבין לפני הכל מה הרצון ומה המטרה וכנוצרת ההבנה קל למגנט ולהביא לחיינו את הטוב ואת השפע בתוך מערכות יחסים

אך אם אין הבנה מה הרצון והצורך, מה המטרה ואפשרות שנמצא בתוך מערכות יחסים .. נמשיך להפעיל את כפתור המצוקה, והתסריט שייווצר יהיה ברור ויונע ממקום שהתדר לא תואם את מה שקורה בחוץ . מקום זה גורם ללוחם להתחיל את המלחמה, מגננה, הדיפה ושאר הטקטיקות של עולם המלחמה.. ככל שנלחם יותר נפתח את שרירי המלחמה ונגיע שוב ושוב למקום בו לא נחווה חיבורים מפרים ומעצמים אלא מלחמות ועייפות, תשישות וכאב..

רבים מאתנו יגיעו למקום בו יחליטו שמוותרים על מערכות יחסים ויבחרו שלא לבחור או לבד או למגנט שוב ושוב את מי שילחץ על כפתור המצוקה, או טקטיקה אחרת להיכנס למצב של שינה, תודעת זומבי חי לא חי שלא חווה אהבה ושמחה..

אגב, מצב זה נכון גם ליחסים אישים וגם ליחסים בין קבוצות או דתות או מדינות.. לפעמים קל יותר לראות את התודעה במאסות גדולות כי ברור לנו איזה מדינה נמצאת במלחמה עם איזה מדינה או איזה דת נמצאת המלחמה עם איזה דת ו… אלה קודים גנטיים עמוקים שניתן לפתוח ולשנות כשמארס נכנס למאזנים, או במילים אחרות כשדמות הלוחם נכנסת לזירה בה ניתן לצור דיפלומטיה, שיח, שקילה והבנה של ערך השלום לעומת הכאב של המלחמה..

זירת המאזנים מדברת על כפות המאזנים עליהן אנו שוקלים מתוך מדידה והבנה של ערכים בין אם ערכים חומריים , רגשיים או מנטליים ורוחניים, בין אם ערכים שירשנו מעבר רחוק ובין אם ערכים שאנו מקווים להם בעתיד הקרוב:) המאזנים מייצרים את המרחב בו ניתן להיכנס לשיח ולנהל משא ומתן דיפלומטי על האיזון וההיזון בתוך מערכות יחסים..

אז מה קורה שמארס נכנס למאזנים ? דמות הלוחם נכנסת לזירת המאזנים/מרחב המדיה והשקילה? מרחב היחסים בין לבין? מה קורה בזירה זאת? האנרגיה לא תואמת את המהות של הלוחם הפנימי , מיקום זה לא נוח ולא קל כיוון שמהווה את האנטיתזה למהותו : אנרגיית המאזנים שוקלת את שני צידי המטבע בעוד מארס מכוון מטרה וכשמארס נכנס לזירת התנסות של מדידה ושקילה והשוואה מאבד את המיקוד והתזמון ולכן מאבד את עוצמתו ורצונו.

תפקוד מארס במאזנים מכניס לזירה מבלבלת משום שמארס הוא אני מוחלט בעוד אנרגיית המאזנים מייצגת את כל מה שאני לא.. ולכן אנו נכנסים למסע זירה הכי רחוקה מרצון אישי וממיקוד אישי ..מקום זה נפלא ליצירת שיח והפריה הדדית, אך לא תמיד, אם אנו מאוימים מהאחר, אם אנו מפחדים מהאחר, אם אנו מרגישים משהו שלילי כלפי האחר.. זמן זה יכול להוציא ממיקוד ולהוביל למקומות הכי אפלים, המראות הופכות להיות מעורפלות והמפגש שנוצר הופך להיות מאיים וכואב..

כשנשכיל להבין את ההתנגדות והקושי, או את התחושה וההרגשה של מלחמה, נבין שטקטיקה של הישרדות לא יעילה ולא מובילה אלא לעוד מאותו דבר.. זה הזמן בו הלוחם יכול להפוך למנהיג ולנהוג באסטרטגיה שמשרתת את כל החלקים של התמונה הגדולה ורואה את האחר ..

לכן, כניסת מארס למאזנים מייצגת הזדמנות להסכים לצאת מהמקום האישי החוצה, להתבונן במראות שעל הקיר ולזהות, לאבחן, ללמוד, לצור חוזה חדש בין האדם לבין המראה (פחד ואימה שהעולם שבחוץ מייצג) ולבחור דרכים חדשות ומיוחדות לשלום.. לא בכדי מזל מאזנים מייצג מלחמה ושלום ולנו יש את הבחירה בין מלחמה ושלום, החל מהקולות הפנימיים השונים בהווייתם, לשיח בין גוף ונפש, ועד מערכות יחסים! יחסים במיקור ומאקרו..

אם משהו בנו לא מאוזן (מאזנים) או משהו לא מצליח לצור תנועה (אוויר) נחווה מצבים של הישרדות, סמני שאלה, עייפות, תהייה, תשישות, חוסר מיקוד, וחוסר חיבור לדרך.. זה הזמן לאמת וכנות, להסכים לצאת לדרכים חדשות שמקפיצות ממקום של פחד, חרדה והישרדות למקום של מנהיגות, עוצמה ויכולת לעבור את המראות:) אם משהו בנו מרגיש שיש מלחמה ומתח, כאב ותחושת הספד , בדידות הישרדות על גבול הזומבי.. זה הזמן להסכים לצור שלום מבפנים, להתבונן מחדש במה באמת קורה מתוך אמת של עובדות ולא השערות על בסיס כפתור המצוקה..

שנשכיל להתחבר למנהיגות הפנימית של אי אלימות, של שלום והבנה וניצור מרחב חדש לשיח וצמיחה.. וכך נזכה כולנו באהבה בכל הרבדים והמישורים של החיים. לקינוח נוצר כעת מצב שנקרא חילופי שליטים או אירוח הדדי, מארס נמצא בבית של ונוס (מאזנים) וונוס נמצאת בבית של מארס (עקרב) מסיבה זאת האנרגיות לא מצליחות להגיע למיצוי כי כל אחד בודקת את השני ולוחץ על כפתורי המצוקה שלו.. לופ אנרגטי מרתק שיתפרק ברגע שונוס תצא מעקרב…

ברכות

 

 

2 מחשבות על “כעת כל הכוח מופנה לאיזור של מלחמה ושלום – מארס נכנס למאזנים”

  1. מלי. אלופה. פסכולוגית מבטן ומלידה. שמתרגמת מה הכוכבים. חושבים עלינו .

    הגב

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן