ליקויים – בין שלוש נקודות עובר קו ישר אחד

מאז ומעולם הליקויים גרמו להתרגשות גדולה בקרב בני האדם, ההיסטוריה האנושית שזורה בסיפורים על ליקוים. ניתן לאתר ספורים בכתובים עתיקים של כל תרבות בין אם שרדה והגיעה למאה זאת או התכלתה ונעלמה אך הותירה סמני דרך לאופן התפיסה של האלים וכוחות האור והחושך הנלחמים זה בזה.

שפע אגדות שגדלו למיתוסים, נבנו סביב הליקויים. ברוב התרבותיות העתיקות הליקוי מסמל אות מבשר רעות, הליקוי מלמד על אסון, הרס, קטסטרופה בפתח, נפילת שלטון או שליט, דרקונים עצומים בולעים את השמש, או שדים ומפלצות רודפים את האור לכלותו.

תרבויות עתיקות פיתחו אין סוף דרכים כדי למגר את הצל ולהלחם באותם שדים, מפלצות כוחות האופל הקמים על האור, למשל בסין נוצרו טקסים שלמים ומפורטים: תיפוף, רעש, וחיצים נשלחו לשמים כדי למגר את הדרקון הענק, ביפן הבארות כוסו כדי למנוע את הרעל הניגר משמים ברגע שהירח מכסה את אור השמש, בהודו אנשים יצרו טקסי טבילה כדי להיטהר מהכוח האפל.

בתרבות ההודית ו’נגזרותיה’ הדרקון הענק הוא נחש, נחש הסובב את היקום ובזמן הליקוי נפרד מהשמש אהובתו/אויבתו, בתרבויות של מזרח אירופה בעיקר ברומניה, וורלוק השד הנורא בולע את השמש כדי לאפשר התחלה של מחזור חיים חדש, למעשה כל התרבויות הפגניות רואות את התהליך כמאבק, מיזוג, כור היתוך למחזור חיים חדש שנולד מהטקס של השמש והירח כשהמוטו למעשה הכוחות האלוהיים מתפנים מהתנהלותם הרגילה ונקראים לבדוק עלי אדמות שהכול עובד כשורה, זמן של חיל ורעד מצד אחד אך מצד שני ביטוי מלא לשמירה של הכוחות העליונים על יושבי האדמה.

המילה ליקוי בעברית מדברת באופן מאוד בוטה על משהו לוקה, לא בסדר, משהו פגום ולא עובד על פי המודל הרגיל. המילה Eclipse ‘ליקוי’ מקורה בלטינית ומשמעות המילה ‘נטישה’ כבר בערש התרבות המערבית האמינו שהליקוי מייצג את הנטישה של השמש, האור נוטש את הכדור והאור המסמל חיים ואש הקיום נעלם לזמן מסוים ומכאן מאפשר לחושך לפעול, במקביל כדאי להציץ פנימה ולזהות את כל המילים שיוצרות ‘תאחיזה’ או מתלוות למילה נטישה ומה עושות לנו ומכאן אחד המקורות לחרדה המתלווה לליקויים.

הליקויים צפויים וניתן לחזות באופן מדויק מתי יחולו, למעשה הליקוי החמה הראשון שתועד בהיסטוריה היה משנת 2136 לפנה”ס, מסין. בעת העתיקה כוחו של יועץ המלך או איש סודו נמדד ביכולת לזהות את התנהלות של כוחות הטבע ומכאן לא אחת כוחו של יועץ עלה וזרים נקשרו לראשו או שנפרד מראשו אם לא דייק ביום.. אותה יכולת לחזות מאורעות של מאורות היווה מקור כוח ושימוש לשליטה וכאן עוד נקודה מעניינת בכל הנוגע לפחדים ומקורם.

הליקויים מצביעים תמיד על הקשרים בין השמש לירח ותמיד נחווה שני צמדים של ליקויים בשנה (לפחות..) בעקרון כל ששה חודשים יתרחשו הליקויים על אותו ציר, וישחזרו את עצמם מספר פעמים (בדרך כלל שלוש פעמים) עד המעבר לציר אחר..לדוגמה, מה שקורה כעת:  סט הליקויים שיתרחשו על ציר בתולה דגים ב- 28.8.2007 ירח מלא/ליקוי ירח, שבועיים אחרי ב- 11.9.07 ליקוי חמה והליקוי חמה הבא מתרחש ב- 7.2.2008 וליקוי לבנה שאחריו ב- 21.2.2008 ומשם ממשיכים על הגלגל…

תמיד יהיו שבועיים בין ליקוי לבנה לליקוי חמה, ליקוי מדבר תמיד על הקשר הישיר בין הכדור לשמש וירח, ליקוי ירח מדבר על ירח מלא ואילו ליקוי שמש מדבר על מולד ירח. כל סוג של ליקוי מדבר גם על הקשרים בין שמש, ירח וציר הדרקונים. גם ליקוי חמה וגם ליקוי לבנה תמיד יהיו בצמידות לציר הדרקונים (ציר הדרקונים משקף את היחסיות בין שמש, ירח וכדור ובעת ליקוי ככל שהליקוי מדויק יותר יש קרבה גדולה יותר לציר הדרקונים ועוצמות הליקוי תהיינה גדולות יותר…חשוב לראות שיש כמה סוגים של ליקוי)

מהות הליקוי הנו בהטלת צל, וצל תמיד מוזן מהיסטוריה ואולי היסטריה גם אישית וגם קולקטיבית גלובלית, למעשה צל הירח מדבר על עבר ומכאן כל מה שהוזן בתכנה של הכדור דרך המין האנושי עולה וצף ומכאן פחדים, ראית האפל והשדים המכלים ומעכלים, הסמליות המתחברת לתת מודע הקולקטיבי ומשפיע על התודעה לא מאפשרת למעשה שחרור מלא שכן הירח עובד על תכנת התניה, ובהתניה ללא מודעות, מופעלים ומופעלים מכל מה ששוכן בנבכי התת מודע, מהיסטוריה ארוכה בשנים לא רק אישית אלא שבטית, לדוגמה: הצד האפל יכול להתייחס למהות הפורליות הזכרית נקבית, חוזר האיזון של העולם המטריארכלי, צמצומו והתנייתו לעולם פטריארכלי ולחיים של שוד וביזה של אימא אדמה..כל זה עולה, לא בהכרח כתמונה אך כחוויה וחוויה זאת גורמת לפחד, אפילו פחד של כליית החיים על הכדור.

נקודה מעניינת נוספת שנוגעת למיתוסים של מיזוג זכרי ונקבי: טאבו (נא לראות את המיתוסים שנקשרו סביב הנחש הענק או וורלוק השד הנורא.. נקודת ההתחלה הנגלית בתחילת כל חודש ירחי בחוויה העמוקה יותר מתחברת לאנרגיה העקרבית ומסע הקונדליני ומכאן האפשרות לקפיצה קוונטית ברובד הרוחני) משהו בהתרחשות בשמים מכניס אותנו למקום ולזמן בו הטאבו הופך לגלוי ולנכון…כל הצללים של הטאבו, חוקיות, לא נוגעים, לא רואים הופך להיות גלוי לעין כל, מקום שמשקף את התחושות למקומות שבדרך כלל עומדים מאחורי ‘מסך’ נגלים לעין ומעוררים הטבעות ישנות, חשוב לציין שליקוי שמש מדבר על מעבר הירח מפאזה האפילה לפאזה הראשונה דרך מיזוג הכוחות הזכרים והנקבים, בדרך כלל שלב זה הירח לא נראה בשמים, אנו לא רואים את הירח שלושה ימים, למעשה רואים אותו עוקב אחרי שמש ואחרי שלושה ימים רואים את הירח לפני השמש כשכל תהליך המיזוג וקפיצת המדרגה למזל הבא חלה בעולמות הלא נראים ובליקוי אנו רואים…(מזכיר את הסוגיה של מה מסתתר מאחורי הווילון של הכוהנת הגדולה..) ומצב זה יכול להכניס לפחד של ראייה, מעורר את הפחד והאימה בשל המקום והזמן המקודש..שילוש מקודש של מקום וזמן ושלושה גרמי שמים ניצבים בשורה אחת כשברובד האנרגטי נוצרת תנועה חזקה של הטענה, גם כאן יכול להתעורר פחד מעצם החשיפה למשהו חדש שמטעין את המערכת ומאפשר פתיחת התודעה, קל יותר להישאר במצב של הסתר ירחי ולהיבלע להתנהלות אינפנטילית המעוגנת בעבר שבטי ישן ועצם האפשרות למשהו אחר מזעזעת ומפחידה אך בו זמנית מאפשרת התחלה חדשה במיוחד בליקוי של ערב ראש חודש ניסן… זמן לזמן נסים והתחלות חדשות, לצאת מלופים של התניה וריצוי, הסכמה לקולקטיביות וחוסר גבולות.. כדי לצור בראשית חדש של נסים ושמחה ויציאה מעבדות לחירות ולאור פנימי גדול, חיבור לנפש..

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן