מארס ברטרו בבתולה – 2011-2012

מארס מייצג את התשוקה הראשונית לחיים, יצרים, אדרנלין, רצון, עיירות, חיות, הישרדות, עוצמה, מנהיגות, אומץ, עצמאות אך בו זמנית מארס מייצג גם את הצל, פחד, תסכול, סירוס, עצב, קרבנות, ריק, חוסר אונים, חדלון וכאב…

מעבר מארס במזל ובבית מסוימים מעורר את הסוגיות הללו וחושף את מהותו דרך האנרגיה של אותו מזל ובית. המזל חושף את האיך – איך מארס בא לידי ביטוי והבית חושף את האיפה- באיזה תחום של החיים .. בדרך כלל מארס עובר כחודש וחצי במזל ובמעברו אנו מתמקדים באזור מסוים לצורך אבחון וטיפול של אותו אזור בחיינו, המטרה היא איך ניתן למנף את החסרים והחסכים, פחד ועצב לתשוקה, עוצמה, אומץ ומנהיגות. ואיך? דרך ניתוח עומק של אותו מעבר. ניתוח המעבר מעניק לנו אבחון, הבנה, מודעות ויכולת לקחת אחריות ממקום זה נוצר המינוף והמינוף מאפשר פעולה שמובילה לעוצמה ויכולת הנהגה, וכשאנו מגיעים לנקודה זאת נתחבר לתשוקה טבעית, עשייה פורה, פריצת גבולות ועצמאות בכל מישור ומימד בחיים.

מארס מתפקד באופן שונה בכל מזל, מארס בבתולה מונע מהצורך לעשות כדי לשפר ולשנות ובכך לצור תוצאה שמביאה למקום נכון, מדויק, מזוכך ומכויל לחלומות בכל הרבדים והתחומים של החיים. מארס בבתולה מאפשר לזהות את המקום שזקוק לשינוי, תיקון, שיפור וריפוי דרך עשייה.. הדחף לעשות קיים בכל יצור חי ולמעשה החיות הולכת לאיבוד לכשנעלם הרצון לעשות.. לכן הצל יעורר את הדחף, דרך חלומות, דרך תסכול, דרך פחד, דרך עצב ומתח.
ההבדל בין מעבר “רגיל” לבין רטרו מדבר כמות ואיכות! כמות הזמן שמארס מבלה באותו אזור במפה ובמקביל איכות שכן תחילת המעגל מאפשר להיכנס לעומק ההטבעות והדפוסים המארסיאלים ולשנות את ה-“הארד קור” של התכנה, למעשה זמן זה מאפשר לגעת במקומות שבדרך כלל אין לנו דיאלוג עימם ואין לנו אפשרות לצור חיבור וקישור..הרטרו מאפשר התבוננות עומק מצד אחד ומצד שני כניסה לעומק התכנה ושינוי של דפוסים לא רק מזמן זה אלא מזמנים אחרים. ריפוי והעצמה של צ’אקרת הבסיס, חיבור בריא יותר לחיים ויכולת למנף פחדים לדחפים ולצור עצמאות בכל מישור ומימד בחיים.

מארס מייצג תת אישיות פנימית: דמות הלוחם. דמות זאת מאפשרת לנו להתמודד בעולם: לשרוד, להלחם, לפרוץ גבולות, להנהיג את עצמנו להגשמת חלומות. לכן דמות זאת מצוידת בטונות של פוטנציאל עשייה, פריצה, עוצמה, אומץ והנהגה. אך בו זמנית היא הדמות שיכולה לעצור אותנו, לגרום לנו לברוח או להיכנס לסיטואציות שמראש עולבות ומשפילות אותנו. הקומפלקס של דמות זאת נעוץ במבנה הדמות ובהיסטוריה שלה… במהלך הרטרו יש לנו את האפשרות להיכנס לעומק התכנה של דמות הלוחם , לזהות ולהבין ויותר מכל לשנות את מה שעוצר אותנו ..

דמות הלוחם מחולקת לשלושה חלקים
.
חלק ראשון של דמות זאת מונחה מעבר והיסטוריה, החל מחיים אלה וכלה בהיסטוריה של זמנים אחרים (גלגולים), כל החוויות נדחסות ללא מודע ומפעילות דרך המערכת האינסטינקטיבית. חלק זה הוא הצייד הפנימי שפועל ומופעל על רובד הישרדותי ראשוני.
החלק השני של דמות זאת הוא הלוחם הפועל ומופעל דרך רגשות שמדליקים אותו או מכבים אותו וממקום זה אין הבנות ומדעות אלא אוטומט רגשי.
החלק השלישי של דמות זאת הוא המנהיג שמאופיין במודעות גבוהה מאוד, הבנה של מטרות, יעדים וחלומות.. דמות זאת היא בגדר פוטנציאל אופטימלי של כל אחד ואחד מאיתנו במסע ההגשמה ומימוש אישי.

כשמארס נכנס למעגל הרטרו, דמות הלוחם נאבקת לשנות את המבנה, מרקם ומהותה הפנימית..לעלות מדרגה למקום בו יתאפשר לדמות זאת להגיע לעצמאות גבוהה יותר, לפעולה נכונה יותר ולהגשמה . במעגל הרטרו של מארס בבתולה הלוחם הפנימי נאבק כעת על המקום בו ניתן למדוד את התוצאות של העשייה שלו, למצוא את המקום השלם בתוכו. במקום זה הלוחם יכול לשעבד עצמו לדפוסים של פחד ותסכול, עצב ומתח או לגייס את המודעות ולהתבונן במסע חייו ולזהות את דרך האבנים הצהובות.. לשנות ולצור ניסים של ממש.

כדי לעשות זאת יש צורך להבין את המעגל של הרטרו ושלביו:

שלבי הרטרו

שלב ראשון מתחיל כשמארס נכנס למזל בו הוא עתיד לעשות את הרטרו
שלב שני הוא השלב בו מארס נכנס לצל טרום רטרו, זהו אזור עליו עתיד לחוזר במהלך הרטרו ולכן נקרא צל טרום רטרו, כשמארס עובר באזור זה משהו פנימי מתחיל להתעורר, אנו מזהים סמנים ראשונים ומאוד מעודנים של הצל, או של המקומות הזקוקים לשינוי וריפוי (במיוחד שהרטרו חל בבתולה)
שלב שלישי העצירה טרום רטרו,
שלב רביעי הוא הרטרו המסיים מעגל של מארס,
שלב חמישי הוא נקודת התחלת המעגל של מארס בו נמצא במקום הקרוב ביותר לכדור הארץ והרחוק ביותר מהשמש, ומפנה את צידו האפל לכדור
שלב שישי הוא המשך הרטרו אך תחילת מעגל של מארס,
שלב שביעי הוא נקודת העצירה בתום הרטרו,
שלב שמיני הוא המעבר בצל פוסט רטרו , אותו אזור עליו חלף קודם פעמיים,
שלב תשיעי הוא השלב בוא מארס מסיים את הצל פוסט רטרו ושלב אחרון הוא השלב בו מארס יוצא מהמזל בתולה.
כדי להבין לעומק את מעגל הרטרו, הנה מאמר המספר על “תרחיש” הרטרו: רטרו מסע באזור הדמדומים

השלבים של הרטרו הנוכחי על פי לוחות זמנים:
11 לנובמבר מארס נכנס לבתולה, ומידית האזור מתחיל להיות מגורה, מופעל ולוחץ על נקודות מפתח של ביטוי מארס בבתולה.
19 לנובמבר מארס מתחיל את הצל טרום רטרו ומנקודה זאת עלינו להתחיל להיות ערים לתמרורים בדרך, זה הזמן בו מתחילות נורות ההזהרה לפעול ולהאיר נקודות בהן אנו פוצעים עצמינו, מאפשרים לאחרים לנהל אותנו, מקומות בהם אנו לא מתפקדים (בתולה) והתוצאות שאנו חווים נוכח החוסר תפקוד.
24 בינואר מארס נכנס לרטרו בבתולה ומתחילים לחזור פנימה לזהות דפוסים של התנהלות בחיינו. במהלך הצל טרום רטרו זיהינו גוון מעודן מאוד של הדפוסים, תמרורים ראשונים וכעת התמרורים חזקים ובוהקים ולא ניתן להתעלם מהם יותר, זה הזמן לעמוד על גבולות, לאזור אומץ ולהתחבר לרצון הטבעי של דמות הלוחם.
3 למרץ, מארס מגיע לנקודה בה הכי קרוב לכדור ו הכי רחוק מהשמש, נקודה זאת מסמלת תחילת מעגל, זה המקום בו ניתן להתחיל לזרוע את הזרעים לעתיד וביחס למה שגילינו בשלבים עד כה..
14 לאפריל , מארס מסיים את הרטרו והגענו לנקודה בה ניתן להיכנס לעומק, לא רק זרעים לעתיד אלא היכולת לאפשר פריצה וגדילה ועל ידי כך לשנות את הדפוסים של החוסר אונים שהיה בעבר..מתאריך זה אנו נכנסים לצל פוסט רטרו עד 20 ליוני ומנקודת זמן זאת מארס משתחרר מהצל פוסט רטרו ומסים מהלכו בבתולה עד 3 ליולי , שם נכנס למאזנים וכל מה שלמדנו במהלך הרטרו נוכל למדוד מול העולם (אנרגיית המאזנים)

לסיכום, השלבים עד כה: מארס נכנס לצל טרום רטרו, הצל טרום רטרו הוא הזמן בו נפגוש נורות, תמרורים ואותות ומופתים.. הרטרו עצמו כדי נוכל לשדרג את מה שגילנו .. וכשמארס יחזור שוב על אותו אזור במפה ונחווה את הצל פוסט רטרו, יש סיכוי מצוין לקפיצת מדרגה ממקום של הישרדות ומלחמה למקום של עשייה ממוקדת ביחס לחלומות. שימו לב הנקודות מציינות אבני דרך ואבני דרך אלה מדברות על שכבות פנימיות שניתן לקלף או לפרוץ או להמיס או לשנות..תלוי במפה אישית ובבחירה של האדם כדי לעלות למדרגה של מנהיגות בנקודה זאת של החיים.

ובמקום זה כדאי לחזור ולהעלות את שאלת המפתח של מארס:

מה אני רוצה ומה אני עושה

מארס לא הולך על האזורים האפורים של החיים, אלא על הקצוות : חיים ומוות (כשליט: טלה/עקרב) חיבור נכון לאותו קול פנימי בתוכנו מאפשר לנו לעבור ממצב של הישרדות למנהיגות, וממצב של עבדות לעצמאות.

מה מספרת לנו האנרגיה של בתולה, בתולה מייצגת את האזור שנוגע לתפקוד יומיומי, עבודה ובריאות . כניסת מארס לבתולה מדברת על מאבק הלוחם שלנו על שלווה ושלמות, בריאות ועצמאות. בדרך כלל אנו חווים מעבר זה במהלך חודשיים ועוברים לפאזה הבאה, אך הפעם, זה הולך להיות מסע ארוך במיוחד…חזרו לנקודות המפתח וסמנו ביומן! מדובר בחודשים ארוכים של אנרגיה אינטנסיבית שנוגעת בקצוות העצבים.. (מרקורי שליט בתולה בין היתר שולט במערכת העצבים)

מעבר לעבודה אישית לבניית רצון, מעבר מפאזה של הישרדות לפאזה של מנהיגות, מדובר בתהליכים גלובליים של הישרדות וטריטוריה. אבל התמונה הגדולה בנויה מחלקיקים וכל חלקיק חשוב כמו בורג בתוך מכונה גדולה.. המכונה היא המציאות והעולם ואנו החלקיקים ..שינוי של כל חלקיק משפיע על התמונה הגדולה ולכן האחריות האישית הנגזרת בזמן זה! השינוי והשיפור מדבר על פעולות שיש לעשות, מארס הוא המוציא לפועל! כשהוא נמצא בבתולה הוא מפעיל את מספר סיפורים שלנו וממקום זה הרטרו מאפשר לאותה דמות של לוחם לחדור לעומק הדפוסים של הסיפורים שלנו, האוטומציה היומיומית שיוצרת פעולות, הפועלות שיוצרות תוצאות והתוצאות שמעצבות את מי שאנו באמת.. לכן הזמן מאפשר לנו להיות כנים ולגעת בסיפורים שאימצנו לאורך הדרך ונתבו אותנו למקום בו אנו נמצאים.. וכאן שוב עולות השאלות, האם זה מה שאני רוצה? אם כן, זה הזמן לעשות ולהגיע לתוצאות חדשות ונכונות..אם אנו מזהים שמה שאנו עושים זה לא, זה הזמן להסכים לצור חוזה חדש לשינוי… וממקום זה האני רוצה יצור אני עושה חדש ..ובגדול שינוי חוזה בין מחשבה לעשייה.

אז לכל החולמים שקצת מתוסכלים, לכל המייחלים שקצת כועסים, לכל הנכספים שקצת עצובים.. זה הזמן! בואו נשתמש במה שזמן מציע, נלמד את הקוד הייחודי של זמן זה ונאפשר לעצמנו ללדת את עצמינו מחדש, לעשייה מבורכת, מלאת השראה ביחס לחזון ולחלום..

כדאי לשים לב!
הרטרו של מארס חל אחת יואורך 72 יום ומקובל לראות את הרטרו כיחידה אחת, המחזורים הגדולים של מארס מדברים על הקשר בין רטרו לרטרו ועל ההשפעות החוזרות ונשנות ומכאן היכולת לחדור לעומק התכנה ולשנות..
מחזור גדול מארס חל אחת ל- 15 + שנים,ניתן לזהות זאת בטבלת מארס ברטרו, כל שורה מתארת את הרטרו של מארס (כולל אזורי הצל והתחלת המעגל) וכל “גוש של צבע” מדבר על מחזור גדול של 15+ שנים.. מידע זה יכול להעניק לנו כלי נפלא בארגז הכלים ועם מארס, זה לא לאחסון:) אלא לפעולה, עשיה ותוצאות חדשות בחיים.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן