מארס ברטרו ומלחמות ישראל

ישראל תשמע, תהייה מלחמה…

מארס במיתולוגיה הוא אל המלחמה, מארס באסטרולוגיה אוחז מפתח חשוב בנוגע למלחמה, בין אם אישית או קולקטיבית. אחד המאפיינים המרכזיים ליכולת ההישרדות, עוצמה ופעולה של אדם נעוץ במיקום מארס במפת הלידה שלו, כמו במפת לידה אישית, כך גם במפת מדינה, מיקום מארס מאפשר לנו לזהות את קוד ההישרדות של המדינה, את כוחה ועוצמתה הצבאית ובמקביל מה מאיים על אותה מדינה ולמה, בנוסף מהם הזמנים הרגישים בהם הטריטוריאליות מאוימת.

מדינת ישראל קבלה את הלגיטימציה לקיומה ב- 29.11.47 עם ההצבעה באו”ם לסיום המנדט הבריטי בארץ ישראל וחלוקתה לשתי מדינות. החלטה זאת התרחשה תחת השפעת מארס בצל טרום רטרו (מעלה 29.15 באריה) ברמת הפרקטיקה, למרות האופי המקוטע והמוגבל של השטח שהוקצה ליישוב היהודי בתכנית החלוקה, קיבלה הנהגת היישוב את ההחלטה ומידית המדינה שטרם נולדה החלה להתמודד עם הישרדות למול כל מי שהתנגד להחלטת האו”ם, משמע כל המדינות הגובלות עם ישראל, מיותר לציין את האיום על הקיום של המדינה הנובע ממצב זה.
הימים חלפו עד שהתכנית יצאה לפועל, למרות הידיעה שעם סיום המנדט מדינת ישראל יכולה להיות מותקפת מכל כיוון, ולמרות ההבנה של הסיכון בהכרזתה החליטה מנהלת העם לצאת בהכרזה היסטורית על הקמת המדינה, ביום שישי 14 למאי 1948 כמה שעות לפני שאחרוני החיילים הבריטים יצאו את גבולות ישראל, התאספה כנסת ישראל להצהיר על עצמאותה של המדינה. מדינת ישראל הגיחה לאוויר העולם, מפתה התקבעה ועמה הקוד ההישרדות שאנו חווים עד היום.
לידתה של המדינה נוצרה תחת השפעת מארס בצל פוסט רטרו (מעלה 28.18 באריה), למעשה גם הצהרתה וגם לידתה מושפעים מהצל של הרטרו של מארס ולכן הזמנים הללו מהווים נקודות רגישות בתהליך ההתפתחות של מדינת ישראל, (מוזמנים ללחוץ כאן כדי להגיע למאמר על מעגל מארס העכשווי ממנו ניתן להקיש למעגלים הנוספים ולמחזורים אחרים של מארס).

תהליך ההתפתחות או במילים אחרות ההיסטוריה של מדינת ישראל נשזרת דרך הרטרואים של מארס ותנועת מארס בצל לפני ואחרי הרטרו (טרום ופוסט רטרו) כדי להבין את ציר הזמן והתמרורים המדויקים ניתן להשתמש בטבלת מארס ברטרו, המידע הראשוני, הכרזה 25 יום מרגע כניסת מארס לצל טרום רטרו והצהרה (יום העצמאות) 24 יום לפני סיום תנועת מארס בצל פוסט רטרו . מכאן אנו מזהים את הזמנים הרגישים של מארס, משמע, היכולת הטריטוריאלית של המדינה, עצמאותה, חיות, רצון ועצמה צבאית, במקביל איום, חששות ותכניות לשמירת הקיום של המדינה: הזמנים מתיישבים ביחס ישיר לתנועת מארס בצל טרום רטרו, רטרו ופוסט רטרו..

כמה מילים בנוגע למהות מארס ביחס למעגל מלא (במקביל יש צורך לנתח את מיקום ביחס למזל, בית והיבטים) מנועת מארס בצל טרום רטרו מספר על סיום מעגל של הגנה ומגננה, ברמה אנרגטית מארס נושא עימו משקל של היסטוריה ולחץ מעידנים קודמים, תחושה חזקה מאוד של גורל שמוביל לסיום מעגל והתחלה חדשה, איך תהיה ההתחלה, תלוי במיקום המדויק של מארס וביחס למזל, בית והיבטים..וכמובן מתי מארס הפרוגרסיבי משנה מעגל.
תנועת מארס בצל פוסט רטרו מדבר על תחילת מעגל שניזונה ממעגל קודם, אך נמצאת עדין תחת השפעת שינוי תדר ולכן פועלת על פולס קצר מאוד, אנרגיה ילדית, פורצת, תוקפת עובדת על ( triple F : fight, flight, freeze )ובעברית פשוטה, לוחם, בורח או קופא..שלושת מצבים אלה מדברים על תודעה מסוימת שטרם בגרה להבין את המציאות, לכן כל מפגש מהווה מקור להפתעה, יש קושי לתכנן תכניות ארוכות טווח, למעשה השיעור עובד בניה של תכניות ארוכות טווח, אך המציאות, מפגש שיוצר לחץ, מתח ואלמנט שרידה חזק מאוד מכאן עבודה על טקטיקה משתנה ביחס לרמת החרדה, טריטוריאליות ופחד .. וכל זה כמובן ביחס ישיר למזל, בית והיבטים וביחס למארס הפרוגרסיבי ובעיקר כשיוצא מטווח הצל העוקב, נוצר רף חדש ובסיס לשינוי עמוק של תכנה.

ואיך עובד המעגל של מארס בכלל? המעגל הקטן של מארס עובד על שנתיים, הזמן שנדרש למארס להקיף את השמש ומנקודת הראיה של הכדור כולל את הרטרו, מעגל מלא של פלנטה מסמל את תהליך התפתחותה, תהליך התפתחות האדם או במקרה זה מדינה, לכן השנתיים הראשונות בעלות משקל עצום שכן יוצרות את ה”צבע” של האנרגיה ומיותר לציין מה קרה במהלך השנתיים הראשונות של קיומה של מדינת ישראל. זמן זה היה התבנית הבסיסית עליה המשיך ונבנה אותו דפוס שממשיך ומשחזר עצמו שוב ושוב וביחס למעגל הגדול של מארס.
מעבר למעגל הקטן של השנתיים קיים מעגל גדול של 15 שנים, מעגל זה יוצר את היחסים בין רטרו לרטרו, למעשה תצריף של 7/8 רטרואים יוצרים תבנית מלאה שחוזרת ונשנית (ניתן לראות בטבלה את המחזורים הגדולים לפי חיתוך לצבעים שונים) כל מחזור מאפשר לנו להתמקד בשינוי והתפתחות התבנית הבסיסית והראשונית שנוצרה בשנתיים הראשונות של קיום המדינה, בכל מחזור גדול יש נקודה חלשה שנובעת מתשתית של פלנטות גדולות, מארס אמור להביא את הפוטנציאל מהכוח אל הפועל ולעבור למעגל הגדול הבא.

ומה ההיסטוריה מספרת לנו? התחלה כאמור, קוד ההישרדות עובד בפולס גבוה מאד וכשנוצרת תשתית שלוחצת ועל בסיס המחזוריות של מארס, נוצר זמן שלוחץ חזק על המקום הזה, ומהווה קטליזטור למלחמה (ברמה של התפתחות זמן לשום ומלחמה יחד הם והבחירה הקולקטיבית של המדינה היא שמביאה לכאן או לכאן) נא לשים לב למשקל של מארס בתנועתו בצל טרום /פוסט רטרו, התודעה הקולקטיבית פועלת לשינוי והתבגרות, להבנה של מהות ההישרדות, לבריאה בהירה יותר של מהות לוחמי האור (מארס באריה, כוח עוצמה ומהות ניזונים מאור השמש/מודעות)
המחזור הראשון מסתיים ב- 1956 ועמו מימוש של הפוטנציאל של הרטרו של מארס, אמנם מהלך זה כונה מבצע קדש, אך תכלס הייתה זאת מלחמה כמו כל מלחמה ומקורה נעוץ באיום טריטוריאלי מדרום, מארס סיים את הרטרו בדגים ב- 10.10.56 ב- 29 באוקטובר כמארס נע בצל פוסט רטרו פרצה המלחמה.

המחזור השני מתחיל ב- 1958 והשיא שלו מגיע עם הרטרו של מארס שמתחיל בעקרב (למאזנים, פירוט בטבלה), נקודת לחץ על האופק של המדינה ומכאן אפשרות לשנות טריטוריה (בית ראשון) ומתי זה עובד? מארס מסיים את הרטרו ב- 26.5.1967 ומידית חוזרים לדפוס הישן של תנועת מארס בצל פוסט רטרו..למעשה 10 ימים אחרי שמארס יצא מהרטרו ונמצא עמוק בתוך הצל פוסט רטרו, זה קורה בעוצמה לא רגילה. המחזור מסתיים עם שינוי של תודעה הישרדותית, אגו וטריטוריאליות, אך המבחן עדיין בנמצא כשמתרחשת מלחמת ההתשה, למעשה אין תאריכים מדויקים, בכל מקרה ישראל טוענת לתחילת המלחמה ב- 8.3.1969 כשהחלו חילופי אש לאורך תעלת סואץ, מארס כמובן בצל של הרטרו, אך הפעם מארס נע בצל טרום רטרו , הרטרו החל ב- 27.4.1969 והצל טרום רטרו החל כבר ב- 28.2.1969 תהליך ארוך שמגיע לחתימה והסכם רק ב- 7.8.1970 בצמידות שמש מארס על פלוטו של מדינת ישראל…שינוי, אפשרות להיפתחות שכן התחלה של הסכם עם שמש אדומה יכול להביא לשלום מוחלט או מלחמה.

המחזור הבא מתחיל ב- 1973 וכאן יש יציאה מתוך הדפוס, כיוון שנוצר שינוי מהות במעגל/מחזור הקודם, משהו משתנה ברצף הליניארי, מלחמת יום כיפור, המלחמה פורצת ב 6.10.1973 כשהרטרו החל ב- 19.9.1973 (שימו לב למספר הימים, זה גורם שחוזר מההכרזה וההצהרה) שלושה שבועות, למעשה המלחמה מסתיימת ב- 24.10.1973 ויום אחרי מתחיל מעגל חדש של מארס. מדובר בסיום קרמתי, בנקודה שמגיעה לשיא וממנה העולם אחר. כיוון שהרטרו מתרחש בטלה (מארס שליט+ זוויות למארס של המדינה והאופק מכיוון הפוך לששת הימים) גם כאן נוצר שינוי עומק לתודעה של המפגש עם העולם או כפי שבית 7 מוגדר על ידי הקלסיקה: אויבים חיצונים או שותפים.

כיוון שמעגל זה עובד על שינוי פאזה, ממשיכים באותו מחזור לפעם שנייה, כמו במבצע קדש, גם כאן יש הגדרה של מבצע, מבצע ליטני. נקודת מפתח מעניינת בהתפתחות התודעה קולקטיבית, והפעם מארס עובר במיקום רגיש ביותר, על הירח של המדינה.. הפעם הרטרו התחיל ב- 12.12.1977, מסתיים ב- 2.3.1978 ומארס נכנס לצל פוסט רטרו, 10 ימים אחרי .נא להציץ בהיסטוריה, הגלגלים ממשיכים להתגלגל על אותה תבנית, אגב, במקביל סיפור חתימת הסכם שלום עם מצרים שהחל בתנועת מארס בצל טרום רטרו (9.11.1977) והסתיים עם חתימת הסכם השלום ב- 17.3.1978, כשמארס בצל פוסט רטרו והתבנית ממשיכה להראות באופן מעורר השתאות.

המחזור זה לא הסתיים, מחזור זה מורכב מאוד שכן תוך כדי ישראל מסיימת תוך כדי מעגל סטורני ומגיעה למקום בו נדרשץ בגרות מסוג אחר, בגרות שונה, מבחן חדש, מלחמת לבנון הראשונה בפתח, 4.6.1982 הוא תאריך תחילת המלחמה ואנו בזמן מרתק של מארס נע בצל פוסט רטרו, מוכר? חוזרים לתבנית הראשונית, אך תבנית זאת נכנסת לעומק ולעובי הקורה, מלחמה ארוכה מאד שנמשכת עד יוני 1985 ושוב פוגשים שמש אדומה..

המאבק לא תם , אלא רק בשנת 2000 שכוחות צהל יצאו מלבנון וכאן נכנסים למקום כאוטי לכאורה, שכן מחזור אחד עמוס במיוחד וחודר למחזור הבא..מה זה אומר, האם החוקים מתערבבים ומנסים לצור תבנית חדשה? זאת ועוד במאמר הבא באם תהיה בקשה מהמתעניינים בנושא…

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן