מרקורי – מי הם ומה הם הטיפוסים השונים של מרקורי ומה המתנות שמביאים עימם לחיינו – חלק ראשון

מרקורי – מי הם ומה הם הטיפוסים השונים של מרקורי ומה המתנות שמביאים עימם לחיינו

חלק ראשון

מרקורי במפה מייצג את הקול הפנימי שרוצה, זקוק ועוסק בשכל, מחשבה, הסתגלות, תקשורת, למידה, שפה, תפיסה ומערכת יחסים ראשונית עם אנשים הקרובים לנו ביותר

קול זה הוא קולו של מספר הסיפורים שאוסף מידע ומאפשר לנו להבין מה קורה ואיך להתחבר לעולם/אנשים. בשלבים הראשונים אותה דמות פנימית מחקה את מה שנמצא בסביבה הקרובה ביותר, לאט לאט נוצרת הבנה, עיבוד ועיכול מידע, יצירת תקשורת ובנייה של תפיסת מציאות שמלווה אותנו לאורך חיינו..

בשלבים מוקדמים של חיינו אנו חשופים להמון מידע, לומדים ומיצרים תפיסת מציאות כלשהי, היא מלווה אותנו ומזינה אותנו ויותר מכל מאפשרת לנו לתקשר עם העולם ולחוות תחושה של אנחנו מחוברים וממקום זה יש לנו את הביחד הראשוני

הביחד הראשוני מייצר תבנית שלאט לאט הופכת לאוטומטית. מה היתרון והחשיבות של התכנה היא האוטומציה? אוטומציה של מידע שנמצא ומשרת אותנו בחיים היומימים מאפשר לנו חיבור מהיר ומידיי לצד שימוש במה שכבר למדנו, לדוגמה, דיבור, שיחה או אפילו פעולות פשוטות יותר שפעם למדנו, איך להתלבש, איך לנעול נעלים, איך לצחצח שינים..

כשיש לנו את המידע בתכנה אוטומטית.. אין צורך ללמוד כל פעם מחדש, אך אליה וקץ בה, יש דברים שכן צריך ללמוד מחדש, מה שמתאים לתפיסת מציאות של תינוק שתלוי בהוריו, לא מתאימה לתפיסת מציאות של ילד, נער, מתגבר או אדם בוגר בשלבים שונים של חייו.. ברמת העקרון, הלמידה והתפיסה מתרחשים כמעט ללא תשומת לב שלנו , אלא אם אנו נתקלים במקום בו אנו לא מסוגלים להבין מה קורה, או ליצר חיבורים או לזהות מי נגד מי (דואלים = שני כוחות מנוגדים)

(חשוב לציין נקודה בעלת משמעות בתהליכי למידה: למידה או יותר נכון שינון של פרטים בבית ספר ..כדי להגיע לציון /הכרה ביכולת שלנו : זה לא לימוד טבעי ואורגני ולכן יש כאן גורם יוצא דופן ולכן לעיתים גם אם אדם חכם מאד, יצירתי, מיוחד ועם תפיסת עולם תואמת, לא תמיד יצליח להגיע למטרות של המערכות הללו )

התבניות שלנו קבועות וניתן לשנות אותן שלוש פעמים בשנה כשמרקורי נכנס למחזור הרטרו שלו. מחזורי הרטרו של מרקורי מאפשרים פתיחת דלת לשכבות עמוקות בהן מאוחסן המידע.. מתי? כשמרקורי נמצא במחזור הרטרו בכלל ובלולאת הרטרו בפרט,  אז ניתן להיכנס פנימה ולנפות, לסדר, לארגן, לשנות וללמוד משהו חדש שיהיה יעיל ומדויק יותר לזמנים המשתנים של חיינו.. לא רק לנו כיצורים משתנים, אלא גם לעולם שמתנה סביבנו..או במילים אחרות הסתגלות דרך לימוד מחודש

והנה הגענו לרטרו.. מרקורי במפת הלידה מייצג את כל התכונות שצוינו לעיל, אם נתייחס למרקורי כדמות פנימית, הדמות נמצאת תחת אנרגיה מסוימת שמעניקה לה איכויות מסוימות (מזל: איזה אלמנט ואיזה איכות) ומרחב התנסות מסוים ששם נמצא מקור הצורך בלימוד, תקשורת ויכולת להסתגל וליצר תפיסת מציאות בריאה (בית)  ומכאן יחסים בריאים עם העולם.

לכן כשאנו מנתחים מפה אנו בודקים באיזה מזל נמצא מרקורי ובאיזה בית ומידע זה מעניק לנו את כל מה שאנו זקוקים כדי לדעת איך האדם חושב, מסתגל, לומד, איך הוא מבין את המציאות והאם, מדוע הוא מרגיש נבדל או ביחד או מה מקור היחסים הראשונים ביותר שלו.. מה גורם לו לחשוב באופן כזה או אחר ולמה הפתיל קצר או ארוך ומדוע מערכת העצבים טעונה או ריק ועוד ועוד ועוד..

במקביל, יש מידע נוסף שמעניק לנו אפשרות לאבחן ולנתח את האדם לעומק שונה לחלוטין ומידע זה נמצא בסוג הטיפוס של מרקורי, לא רק באיזה מזל ובאיזה בית נמצא ואיזה מערכות יחסים יש לו עם גרמי שמים אחרים, אלא משהו הרבה יותר עמוק שנמצא כמו “רכיב על”

איזה סוג טיפוס של מרקורי, או מה הוא רכיב העל שלו.. מתחבר למערכת היחסים של מרקורי עם השמש: האם מרקורי זורח לפני השמש או האם מרקורי עוקב אחרי השמש, האם מרקורי ברטרו מקדים לשמש או האם מרקורי ברטרו עוקב אחרי השמש.. כל מערכת יחסים מספרת לנו על טיפוס שונה ועל רכיב על אחר ..

איך נוכל לגלות את זה ומה המידע שמכיל אותו רכיב על? כאן נחזור לרגע למחזורי הרטרו של מרקורי שכן הם שכן הם מגלמים בתוכם את המידע אליו אנו שואפים להגיע…המשך יבוא

 

מחשבה 1 על “מרקורי – מי הם ומה הם הטיפוסים השונים של מרקורי ומה המתנות שמביאים עימם לחיינו – חלק ראשון”

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן