הצלב הקרדינלי – הארכיטיפים/הדמויות המרכיבים את הצלב הקרדינלי

המזלות הקרדינלים מייצגים את ארבעת שערי החניכה של כל מודל /אורגניזם/תהליך על הפלנטה ולכן כשנוצרת לנו הפעלה חזקה של ארבעת השערים הללו, נוצר לחץ עצום שמזיז למרחב חדש שמעבר למוכר. למעשה לחץ זה הוא כמו דלת מסתובבת שמובילה לשינוים עוצמתיים בכל המימדים והרבדים של החיים.

מארס, יופיטר, אוראנוס ופלוטו מייצגים את ארבעת הארכיטיפים/ ארבע הדמויות הפנימיות המרכיבים את הצלב הקרדינלי. מארס מייצג את הלוחם הפנימי, יופיטר את הפילוסוף הפנימי, אוראנוס את האינדיבידואליסט הפנימי ופלוטו את המחולל הפנימי. מה מספר כל ארכיטיפ ואיך בא לידי ביטוי בגזרה בה נמצא: מארס במאזנים, יופיטר בסרטן, אוראנוס בטלה ופלוטו בגדי. הבנות אלה תוכלנה לעזור לנו לפצח את הצלב הקרדינלי ולהצטרף לכוחות המניעים את השינוי בזמנים מיוחדים אלה.

הצלב הקרדינלי בנוי על ארבעת האלמנטים הפעילים והיוזמים: אש – טלה, מים – סרטן, אוויר – מאזנים ואדמה – גדי
טלה, אוראנוס מתבטא בזירת הטלה: ארכיטיפ המורד/האינדיבידואליסט מחפש ביטוי בזירת האש, כדי להתחבר לתחושת החיים הראשונית ולהשמיע את הקול האותנטי שמחבור לאמת הבלתי מותנת
סרטן, יופיטר מתבטא בזירת הסרטן: ארכיטיפ הפילוסוף/המאמין מחפש ביטוי בזירת המים, כדי להתחבר לעומק רגשות ואינטואיציה פרימלית המוזנת מליבת ההוויה ולהעמיק שורשים לזהות רגשית אמתית
מאזנים, מארס מתבטא בזירת המאזנים: ארכיטיפ הלוחם/המנהיג מתבטא בזירת האוויר, כדי להתחבר להבנות והסכמות חדשות שתאפשרנה אומץ, הפריה ולידה מחדש דרך דלק של ערכי צדק אמתיים
גדי, פלוטו מתבטא בזירת הגדי: ארכיטיפ המחולל/האלכימאי מתבטא בזירת האדמה, כדי להתחבר לעוצמת הנשמה והנחית המגדלור הפנימי. המטרה לקלף ולהשיל את חוסר בטחון והאי וודאות ולאפשר לידה מחדש.

ארבעת האלמנטים הקרדינלים מייצגים ארבע זירות בהן נוצר שינוי עומק המצריך ריכוז ומיקוד אינטנסיבי כדי לעבור תהליך של שינוי. העוצמה של ארבע זירות שונות שבוערות בכל העוצמה יכול להתיש ולשאוב אותנו למאבק לא פשוט שיוצר המון מתח, לחץ, כאב, פחד, תסכול ו…כל אדם על פי המיקום של אותן זירות במפת חייו. כדי לאפשר את תהליכי השינוי רצוי ומומלץ להבין מי הדמויות הפועלות בזירות אלה וזאת על מנת לצור דיאלוג פורה ומעצים , כדי ללכת עם השינוי ולאפשר שחרור של האחיזה בחומות הכלא אותו מנסות הדמויות הללו לפרוץ.

ארבעת הארכיטיפים/הדמויות הפנימיות מייצגים את ארבעת הדמויות הפועלות בארבע זירות שונות שהמטרה לפרוץ את גבולות התודעה העכשוויים ולהוביל לשינוי מבורך בו ניתן לחיות חיים מלאים, שלמים, שלווים, בטוחים ואמתיים יותר.. וכל זאת כדי לבנות תשתית ממנה ניתן להגשים חלומות, מטרות, יעדים ויעוד בכל רבדי החיים.

כל זירה מעמידה את הדמות הנמצאת במרחבה במסע של מבחנים, שינוים, מאבקים, גילוים ויותר מכל עבודה פנימית עמוקה לקילוף, חשיפה וגילוי רבדים עמוקים של אותה דמות. ודמויות אלה מעלות את הדחפים, רצונות, צרכים, מאוויים, חלומות ו…של כל אחד ואחד מאיתנו ולכן זה לא רק ארכיטיפ חיצוני ולא רק דמות שמימית, אלא מהות פנימית עמוקה שפועלת ופועמת בחיינו בכל רגע ורגע.

זירת הטלה: בזירה זאת המורד/ אינדיבידואליסט (אוראנוס) מחפש ביטוי ויצירת שינוי עומק של הקול האמתי האותנטי. ארכיטיפ זה מספר על דמות מפתח שמאבדת את הדרך במסע החיים בגלל הצורך להיות שייך, לשרוד, להתחבר ולהסתגל לחברה ולקונצנזוס. ממקום זה נוצרת השקטת הקול הפנימי האישי ביותר שלא מותנה ושייך לדבר אלא הקול הבהיר ביותר של הנשמה. דמות זאת מספרת לנו איפה הקול האמתי והאותנטי ואיך ניתן להגיע אליו כדי להיות מי שאנו ראויים להיות. בדרך כלל מסע החיים מוביל אותנו לנקודות בהם אנו מורדים בדרך הסלולה מראש כדי למצוא את החיבור לאותו קל פנימי, כעת נשמעת קריאת התעוררות ענקית דרך הפאזה הגבוהה של אוראנוס: אינדיבידואליסט שמאפשר להמציא את עצמינו מחדש דרך החי בור למהות הפנימית של הנשמה.

בזירת הטלה ניתן לצאת מתוך העמדה של השינה וההדחקה הנשענת על הליכה בתלם ומותנת בהכרה חברתית, לזירה בה ניתן להתחבר לאינדיבידואליות ויכולת ההשראה, המצאה ובריאת מרחב מחיה חדש. לכן מסעו של המורד בתוך זירה זאת היא לפרוץ שולים חדשים ורחבים יותר לנתיב החיים, להתעורר ולערבב מחדש את כל החומרים שהרכיבו את ” כרטיס הכניסה” לזרם המרכזי. לכן נוצרת התחושה של הכאוס ומפגש עם הלא מוכר ולא ידוע ומקום זה מאפשר לחלקים האינדיבידואלים והייחודים לבוא לידי ביטוי ולהביא את הקול האמתי של הנשמה וממקום זה אין ספק שנוצרת תחושת בראשיתית המעוררת את כנות ואמת של אנרגיית החיים כדי לגדול למרחבים ומימדים חדשים.

זירת הסרטן: בזירה זאת הפילוסוף/המאמין הפנימי (יופיטר) מחפש ביטוי ויצירת שינוי עומק של עולם האמונות ממנו מזין את חייו. ארכיטיפ זה מספר על דמות מרתקת שמאמצת אמונה כדי לעבור את השברים והמשברים של החיים, כוחה נמצא ביכולת לראות את האור בקצה המנהרה. למעשה דמות זאת נולדת בשבלים מוקדמים של החיים וניזונה מעולם האמונות של השבט והמשפחה אליה נולד האדם. אמונות אלה מאפשרות לאדם לנוע במסע חייו ולהתחבר לכוחות שגדולים ממנו, לכן דמות זאת תספר לנו מה עולם האמונות של האדם , מאיפה ניזון, מה הצל ומה הכלים העומדים לרשות הפילוסוף כדי להגיע למקום של אמונה תואמת חוקים קוסמים ולא התניות שבטיות, משפחתיות, דתיות, פוליטיות וכו’.. ולשנות את עולם הרגשות העמוקים ביותר שעד כה הוזנו מגנטיקה ביולוגית/קארמטית לשורש ליבה של גנטיקה משותפת לכל משפחת יושבי הכדור.

בזירת הסרטן ניתן לצאת מעמדת הפילוסוף הנשען על עולם אמונות מותנות לזירה בה מתחבר לשורשים עמוקים של הנפש והתודעה הרגשית והקולקטיבית ולכן מסעו של הפילוסוף בתוך זירה זאת להתחבר עמוק עמוק לשורשים שמעבר למוכר והידוע, לאדוות רחוקות יותר המחברות את ההוויה למעגל ראשוני בו כל האנושות משפחה אחת וכל תא בתוך הגוף בעל משמעות , לכן נדרשץ אמונה משעבר למוכר כדי לנקות את ההתניות של עולם אמונת היסוד ולצור ערוץ לפאזת המאמין הפנימי . וכיון שדמות זאת מחבורת לטבע, ניתן להביא דוגמה מהטבע, חיינו לעתים כמו עץ ענק שנטוע בעציץ קטן, זמן זה הוא המעבר מעציץ קטן לאדמה ולאפשר חדירה מעבר לאדמה/מולדת/משפחה אישית לגלובלית /קולקטיבית.

זירת המאזנים: בזירה זאת הלוחם/המנהיג הפנימי (מארס) מחפש ביטוי ויצירת שינוי עומק של מהותו זהותו של הלוחם/מנהיג פנימי. ארכיטיפ זה מספר על דמות בעלת משקל עצום בחיינו, דמות זאת נוצרת בלידה עצמה דרך המאבק הראשוני לפריצה ממקום מוגן ובטוח (רחם) למרחב חדש ולא מוכר. לכן מהות הלוחם מזוהה עם מסע של מאבק ואומץ, האומץ לפרוץ ולעשות את הפעולות ההכרחיות לשרוד במרחב לא מוכר, אלה מאפיינים טבעים של הלוחם. המאבק הראשוני בחיינו מלווה בזעקה הראשונית ולכן דמות זאת תספר לנו מה המאבק, מה רבדי ההישרדות שלנו ואיפה, מה הכלים העומדים לרשותנו וכיצד ניתן לתעל את האנרגיה ממקום של שורדים למקום של לוחמים ומנהיגים המטרה לצור עצמאות וחיים בריאים ושלמים.

בזירת המאזנים ניתן לצאת מתוך העמדה של ההישרדות לזירה בה ערכים של צדק הם אבני הדרך ולכן מסעו של הלוחם בתוך זירה זאת הוא לעבור אבן על אבן , תוך עימות ואימות עם ערכי צדק , זירה זאת מזמינה את הלוחם להעמיד את עולם הערכים שלו על המאזנים. לבדוק אם אותם ערכים מונעים מרצון כן ואמתי או ממקום של ריצוי, פשרה וביטול עצמי. הלוחם מגיע לאזור בו הכללים שונים ולא מוכרים, אזור של אוויר! האוויר מוביל לתהליך של אוורור ותנועה חדשה כשהמטרה לגלות מהי מלחמה (לחם, מלח, חלום וחמלה..) ואיך נלחמים בצל ..”…צל ההרים רואה אתה כהרים” לבחור את הקרבות, מאבקים ולזהות שמי שמופיע במראה זה אני/אויב/אוהב .

זירת הגדי: בזירה זאת המחולל/האלכימאי (פלוטו) מחפש ביטוי ויצירת שינוי עמוק של המפלצות המזינות את השאול הפנימי הנשען על פחדים עתיקים וחרדה מחדלון, וזאת כדי להתחבר למגדלור, לאור שמעבר לקירות הפחד. לכן מסעו של המחולל הוא לשבור ולנתץ את כל הפרות הקדושות, טאבו ופרדיגמות שעוצרות את החיים בתוך מבוכים של כלא פנימי. המטרה לפרוץ את הכלא, לנפץ את הפרות הקדושות, לשבור את הטאבו ועבור את קירות הפחד והחרדה, חוסר השליטה והכאב של אי וודאות כדי לאפשר לידה מחדש לתודעה של מעוף על מעל ומעבר ובכך להתחבר למודעות שמעל ומעבר.

בזירת הגדי ניתן לצאת מתוך העמדה של האשמה, כישלון ופחד מהצנזור לזירה של חכמה עתיקה ולכן מסעו של המחולל בתוך זירה זאת הוא לעבוד עם הצנזור וללכת בעקבות האשמה, ההלקאה, הכישלון והפחד עד למקומות העמוקים ביותר כדי לאפשר אלכימיה ושינוי גנטי עמוק של התודעה. כיוון שהמחולל נמצא בתוך זירה עתיקה מאוד, הוא ניזון מפרדיגמות וקיבעונות להם אנו זקוקים כדי לחוש את ההכרה וההצלחה החברתית. המבנים הנדרשים לספק את ההצלחה ובטחון החברתי גובים מחיר עצום כשמפסיקים לשרת את הפרט. לכן האלכימאי נדרש למסע עמוק לבטן האדמה, בתהליך זה נוצרות רעידת אדמה, התפרצות של הרי געש והרס של כל מה שלא משרת באופן נקי ומדויק את החברה והפרט, למעשה ברגע שאין שירות מדויק לפרט ולחברה נוצר מצב של שעבוד, טאבו, פרות קדושות ויותר מכל פחד..האלכימאי יוצק חומרים המעוררים שינוי עמוק ורק דרך השינוי המלווה בהרס ומוות של הישן נוצר ערוץ לרבדי הליבה וחומרי בראשית כדי להיוולד מחדש. חשוב לציין שהאלכימאי מעמיד אותנו במעבדה בה נוצרות ראקציות כימיות לא פשוטות המלוות בצירים המכריחים אותנו לשחרר ולהתמסר לתהליך של לידה מחדש לעולם נכון וטוב יותר.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן